آموزش

چگونگی تشخیص لاستیک نو

چگونگی تشخیص لاستیک نو

چسبندگی لاستیک در خودروها یکی از نکات مهمی است که  عملکرد بهتری را در چرخش خودرو ایجاد می‌کنند به همین دلیل بهتر است بعد یک دوره زمانی مشخص لاستیک ها را تعویض کنیم؛ اما سؤالی که ایجاد می‌شود این است که چگونه از کلاهبرداری جلوگیری کنیم و بتوانیم لاستیک‌های نو را تشخیص دهیم.

توجه به تاریخ تولید لاستیک

بسیاری از لاستیک‌ها از طریق قاچاق یا غیرقانونی وارد کشور می‌شوند و در انبارها نگهداری می‌شوند به همین دلیل بسیاری از آنها انقضای خود را از دست‌ داده‌اند.

مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش برای تشخیص لاستیک نو این است که به تاریخی که در دیواره لاستیک درج شده است توجه کنیم. بر روی دیواره لاستیک‌ها یک کد چهار رقمی وجود دارد که دو عدد اول نشانگر هفته و دو عدد دوم نشانگر سالی است که لاستیک تولید شده است.

توجه به آج لاستیک

آج ها در لاستیک باعث می‌شوند که از ورود آب به داخل لاستیک جلوگیری شود و همچنین باعث جریان هوا و جایگزینی آن در لاستیک می‌شود. آج ها به‌مرور زمان فرسوده میشود و عمق آنها کم می‌شود در نتیجه میزان چسبندگی لاستیک کاهش میابد. به همین علت زمانی که عمق آج به دو سانتیمتر می‌رسد آن لاستیک را ناامن در نظر می‌گیرند.

جمع‌بندی

انتخاب لاستیک درست از انتخاب‌های پراهمیت برای خودرو هستند و در این مطلب به بررسی روش‌هایی که می‌توان با آنها لاستیک‌های نو و غیرفرسوده را تشخیص داد، پرداختیم. ممنون که با ما همراه شدید.از اینکه تا انتهای مطلب همراه با آرکا تجارت آیین بودید از شما سپاسگذاریم.

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *