آموزش

زمان تعویض لاستیک

زمان تعویض لاستیک

لاستیک‌های خودرو دارای عمر مشخصی هستند و در دوره‌ای مشخص تعویض به‌موقع آن بسیار موردتوجه قرار دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث خراب‌شدن لاستیک خودرو می‌شود.

رانندگی نامناسب

رانندگی نامناسب نه‌تنها برای لاستیک‌ها بلکه برای بدنه و موتور خودرو نیز بسیار مهم هستند و رفتارهای غلطی مانند توقف ناگهانی یا افزایش سرعت ناگهانی باعث ساییده شدن لاستیک‌ها و در نتیجه آسیب‌دیدن آنها می‌شود.

تراز نبودن چرخ‌ها

تراز نبودن چرخ‌های خودرو باعث سایش لاستیک‌ها و فرسایش دیگر قطعات خودرو می‌شود و می‌تواند هزینه‌های هنگفتی را داشته باشد.

جاده نامناسب و شرایط آب‌وهوایی

رانندگی در جاده‌های خارج از آسفالت یا جاده‌هایی که دارای چاله‌ یا خرابی‌های بسیاری هستند به لاستیک‌ها آسیب می‌زنند. همچنین شرایط آب‌وهوایی نیز در خرابی لاستیک‌ها تأثیرگذار هستند.

سرعت و وزن خودرو

سرعت بالا و افزایش وزن خودرو بر اساس تعداد سرنشین یا میزان بار نه‌تنها به فنرهای خودرو بلکه به لاستیک‌ها آسیب می‌زند و باید به آنها توجه کرد.

عدم توجه به نگهداری از لاستیک‌ها

لاستیک‌های خودرو باید به‌صورت دوره‌ای از نظر میزان فشار، تعادل و میزان اصطکاک  بررسی شوند و در صورت عدم بررسی، عمر مفید خود را از دست می‌دهند.

میزان عمر لاستیک‌ها و تعویض آنها

به‌طورکلی عمر مفید یک لاستیک نو و صفرکیلومتر 40 کیلومتر است و بعد گذشت 60 تا 70 کیلومتر عمر لاستیک به پایان می‌رسد و امکان پنچری و ترکیدن  بعد از پایان عمر آنها بسیار افزایش میابد همچنین در صورت عدم نگهداری درست از آن ممکن است عمر آنها کاهش پیدا کند. توصیه می‌شود هر 20 هزار کیلومتر سلامت آنها بررسی شود.

با توجه به نکات ذکرشده در زیر بهترین زمان برای تعویض لاستیک را بدانید:

بهتر است برای بررسی لاستیک‌ها به زمان تولید لاستیک‌ها توجه کرد و همچنین در صورت مشاهده هرگونه برآمدگی در لاستیک، لرزش خودرو و ترک بر روی لاستیک اقدام به تعویض آن بکنید.

عواملی که در افزایش سلامتی لاستیک تأثیرگذار هستند

رانندگی ایمن

رانندگی درست و با اطمینان نه‌تنها سامت لاستیک‌ها بلکه سلامتی سرنشینان را نیز تضمین می‌کند و نکته قابل‌توجهی است.

جابه‌جاکردن مرتب لاستیک‌ها

جابه‌جاکردن لاستیک‌ها به‌صورت دوره‌ای جلو و عقب بسیار مهم است به این دلیل که فشار حرکت موتور در خودرو بر روی چرخ‌های جلو ایجاد می‌شود و باعث فرسایش آن‌ها می‌شود و بهتر است به‌صورت دوره‌ای لاستیک‌های جلو را با عقب تعویض کنید.

بررسی باد لاستیک

از عواملی که نه‌تنها باعث خرابی لاستیک‌ها بلکه باعث افزایش سوخت خودرو ها می‌شود کمبود باد لاستیک‌ها است به همین دلیل بهتر است حداقل ماهی یک‌بار باد لاستیک‌های خودرو خود را جهت افزایش سلامتی آنها بررسی کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی  عوامل موثر در خراب شدن لاستیکها و بهترین زمان برای تعویض لاستیک‌های خودرو پرداختیم  همچنین نکاتی را جهت افزایش طول عمر لاستیک‌ها بیان کردیم،از اینکه تا انتهای این مطلب با آرکا تجارت همراه بودید سپاسگذاریم.

Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *