آموزش

انواع لاستیک‌ بر اساس فصل‌

لاستیک از مهم‌ترین اجزای یک خودرو می‌باشد و در فصل‌های مختلف سال نیز عملکردهای متفاوتی خواهند داشت و باتوجه‌به شرایط جغرافیایی و اقلیمی بسیار متنوع هستند. در این مقاله به بررسی انواع لاستیک‌ها بر اساس فصل‌ها مپردازیم.

لاستیک‌های تابستانی

لاستیک‌های تابستانی بیشتر برای آب‌وهوای گرم و خشک مناسب هستند و برای آب‌وهوای سرد، برف و یخ‌بندان مناسب نیستند و در این نوع از لاستیک ها آج به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که بیشترین میزان اصطکاک و عملکرد روی جاده فراهم شود. انتخاب سایز مناسب برای لاستیک‌ها بسیار قابل‌توجه می‌باشد به این دلیل که هر چه سایز لاستیک‌ها پهن‌تر باشد امکان لیزخوردن آنها بر روی جاده افزایش میابد به همین دلیل در طراحی آج برای لاستیک‌های تابستانی بسیار به این نکته توجه کنید.

لاستیک‌های زمستانی

مهم‌ترین ملاک لاستیک‌های زمستانی چرخش و کنترل آنها در شرایط بارانی و برفی است. لاستیک‌های زمستانی از لاستیک‌هایی هستند که در فصول سرد و در برف و یخ‌بندان دارای اصطکاک کافی برای کنترل خودرو هستند و در کشور سردسیری مانند کانادا بسیار مؤثر هستند. مهم‌ترین ویژگی‌های لاستیک‌های زمستانی توان سرعت و فشار آنها می‌باشند. امروزه اکثر لاستیک‌های زمستانی دارای توان سرعت هستند و باید این نکته را نیز موردتوجه قرار داد که در هوای سرد فشار لاستیک‌ها کاهش می‌یابد به همین در زمستان باید فشار لاستیک‌ها بررسی کنید.

لاستیک‌های تمام فصل

لاستیک‌های تمام فصل مقرون‌به‌صرفه‌ترین لاستیک‌ها هستند و در تمام فصول سال و شرایط آب‌وهوایی باتوجه‌به فناوری ای که در آنها استفاده شده این امکان را می‌دهد که در هر شرایطی عملکرد خود را حفظ می‌کنند. لاستیک‌های تمام فصل دو کلاس مسافرتی و سیاحتی را شامل می‌شوند. لاستیک‌های مسافرتی دارای طول عمر آج بالاتر و روان‌تر هستند و لاستیک‌های سیاحتی صدای کمتری دارند و کنترل‌پذیری بهتری درند.

شرایط آب‌وهوایی

  • لاستیک‌های تابستانی برای آب‌وهوای گرم و خشک مناسب هستند.
  • لاستیک‌های زمستانی برای جاده‌های یخ‌بندان و برف مناسب هستند.
  • لاستیک‌های چهارفصل برای آب‌وهوایی معمولی و غیر حاد مناسب هستند.

فرمول ساخت

  • لاستیک‌های تابستانی اصطکاک بیشتری دارند.
  • لاستیک‌های زمستانی در جاده‌های لغزنده عملکرد بهتر و اصطکاک بهتری دارند.
  • لاستیک‌های تمام فصل فرمولاسیونی ترکیب دارند.

سایز لاستیک

  • لاستیک‌های تابستانی سایز معمولی خودرو ها را دارند.
  • لاستیک‌های زمستانی اغلب باریک هستند.
  • لاستیک‌های چهارفصل بر اساس مسافرتی یا سیاحتی بودن آنها سایز متفاوتی دارند.
Back to list

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *